21
Юни
09

Моят смисъл

… или красотата в моя живот.

It’s such a perfect day,
I’m glad I spent it with you.
Such a perfect day,
You just keep me hanging on…
You just keep me hanging on…

Мисля, че хората се делят основно на два вида – такива, които виждат Смисъла (обърнете внимание на главната буква) на своя живот в познанието, и такива, които го виждат в хората около себе си. Тези, които намират Смисъл само в забавление… май може да се каже, че живеят без Смисъл.

Аз съм смесица от двете. Не мисля, че бих могъл да живея без познание, т.е. без търсене на такова, но мисля, че нещото, което движи моя живот, и в което намирам Смисъла да ставам всеки ден – това са хората. Хората.  (Вътрешно) Красивите хора – или грозните, но с малкото красота в тях.

Преди малко съвсем случайно попаднах на ТВ пресконференция след състезание по Формула 1. Такива неща на мен винаги са ми били съвършено безразлични и отегчителни, но сега нещо ме накара да насоча поглед – не: да вперя поглед, да съзерцавам – в телевизора. Говореше някакъв състезател, явно победителят. Имаше съвсем нормални черти на лицeто, но гледаше с красиви сини очи и приветлива и отворена усмивка. Много красиво. Стоях и го съзерцавах… Точно като философ от Елада.

Разбира се, тук пръст има сексуалността. Не че състезателят ме е привлякъл по някакъв начин сексуално, но въпреки всичко имаше някаква… химия? в целия процес. Напоследък при мен първо е симпатията, а тя поражда интерес, целящ близост, която най-плътно се изразява в плътска близост.

Аз се храня с хора. Смисъл: обожавам да гледам хората, да поглъщам красотата, струяща от тях. Особено влюбени двойки, от които тя е като извираща от гейзер. Виждам красота в много неща, и основно извън материалния свят – в хубавите хора, в грозните, в младите, в старите, в умните, в глупавите, в аристократичните и в простодушните. В познатите и в непознатите.

Красота. Боже, колко велико нещо е КРАСОТАТА! За мен – красотата на хората. За Фауст – красотата на познанието. За теб?… Може би има трети източник на красота, за който ограничения ми светоглед не ме информира? 🙂

И да завършим с една много приятна песен, предполагам и много смислена, ако се вслуша човек, на Дюран Дюран. Поздрав.

Да живее Красотата! Душевната красота!

8 Responses to “Моят смисъл”


  1. юни 21, 2009 в 9:44 pm

    🙂
    Красотата е неизчерпаема, тя е навсякъде около нас и в нас 😉 Нещо като силата за учителя Йода 🙂
    Хареса ми поста ти. Особено в частта за Смисъла в познанието и в хората.

  2. юни 21, 2009 в 10:48 pm

    🙂

    Чуй и песента 😉

  3. юни 22, 2009 в 11:47 am

    Впечатление ми прави това, че отписваш хората, които живят да се забавляват. Това че те жиеввли без Смисъл 😀 Ако за тях това е достатъчно и живеят в един неъпдейтващ се свят, в който няма нищо ново, не трупат познания по никакъв начин, така да е. Мене лично не ме бърка.
    А красотата… е нещо субективно. Всеки я вижда по различен начин. Всеки един от нас е достатъчно луд, за да е вярно това :]

  4. юни 22, 2009 в 12:02 pm

    Да бе, и за мен е ОК да живеят само за да си доставят мимолетни удоволствия. Просто според мен тоя техен лайфстайл не заслужава внимание със същността си, няма какво да му опишеш, в какво да се задълбочиш. Виж – в жаждата за познание и в жаждата за любов има тоооооолкова дълбоки усещания и стремежи, че … :]

  5. юни 22, 2009 в 9:47 pm

    Ха, любимата ми песен на Дюран Дюран. :о 🙂 Изобщо не бях погледнал… Пак съм нахранен 😀 😀 … с теб. 😉

  6. юни 27, 2009 в 7:41 am

    Една друга гледна точка по темата от rumyrayk

    😀 😀 😀 :

    Амнезия

    Напих се

    и приключих в полунощ
    с хълцане, жени, поезия.
    Господи, какъв съм лош,
    името ми е амнезия.

    После плаках и повърнах,
    влюбен бях, или не знам.
    Пешо чуках, теб прегърнах…
    Хич не помня, даже грам.

    Изтрезнях

    и се събудих рано
    без глава, ама с очи.
    Ех, да помнех мила мамо…
    Но историята мълчи.

  7. юли 1, 2009 в 11:55 am

    Песента е невероятна!!!! и една от любимите ми. Да виждаш красотата е небесен дар, но и личен избор. Изборът да си смел, уникален и приятел със себе си и целия останал свят.

    Благодаря за поздрава, Щастлива Сряда и Джулай, Wed. 😀

    P.S. Всъщност, ето начин да те поздравя и аз, статията ми от днес:
    http://wednesdayinwonderland.wordpress.com/blog/


Вашият коментар

На висока планина стоях
и зовях Али, Божия лъв.
О, Али, Божи лъв, Царю човешки,
дари с радост скръбните ни сърца.


