24
Март
09

Какво е значението на секса в любовта??

Отговорете откровено и след задълбочен размисъл, моля!

<span id=“__caret“>_</span>

Тази тема май ще започне да ме интересува твърде живо. За пръв път се замислих по-сериозно по нея след разговор с моето Слънце. Тогава стигнах(ме) до неоспоримия извод, че най-често въшният вид, или по-точно – сексуалното привличане, има много важна роля за влюбването. Дотук добре.

В последните две седмици обаче съвсем случайно получих три мнения относно секса и сексуалното привличане, които ме озадачиха. Тази вечер получих и четвърто. Всички изказани в обстановка на съвсем искрен разговор между близки хора.

Първият човек (използвам неутрални за пол форми) ми каза, че ако партньорът му изгуби сегашния си доста добър външен вид и погрознее както някога е бил грозен, сигурно пак щял да го обича, но нямало да е същото.
Вторият човек ми каза, че за него сексът бил изключително важен за една връзка и, след като попитах, от 1 до 10 му даде стойност 9. Тази личност по принцип има склонност да преувеличава, но все пак… май тук беше сериозна.
Третият човек ми каза, че във всичките му връзки досега сексът е имал голямо значение, по десетобалната му даде „над 5“.
Четвъртият човек ми говори не за секс, но за сексуално привличане. Според него важно било сексуалното привличане, пък секс можело и да няма. Аз се съгласих, че то е важно за влюбването, но според моят събеседник било важна дори когато отношенията станат сериозни.

И тук, както би казал Хамлет, идва спънката – аз ли имам твърде идеалистични и наивни представи за любовта, или просто моята интимна обич е по-зряла? Дано… е второто?…
Както съм казвал, за мен любовта между двама души е по-висша форма на обичта към кое да е човешко същество. Тя представлява пълно отдаване на другия човек, желание да се слееш духовно (че и телесно) с него, несъзнателно уеднаквяване на начините на мислене и живот поне за едно известно време, взаимна помощ в развиването на личността – с една дума: сливане. И добре, за да се харесат двама души е необходима доза феромони; но след това? Възможно ли е една сериозна и дълбока връзка на възраст над година да кажем, да разклати своите устои, ако единият от партньорите надебелее например, и изгуби сексапила си в очите на другия? Или пък погрознее, поради някаква друга причина. Не го разбирам – и дано никога не го разбирам. За една зряла любовна връзка не е ли основно да обичаш душата на другия човек и да приемаш секса с него по-скоро като бонус към тази душа?

Дълго време съм търсил някакво оправдание относно проблема за обичта към душата на човека (която е безполова) и сексуалната ориентация (която е предпочитание към даден пол). Това, че един човек може да се влюби само в човек от своя или противоположния пол (рядко и от двата), пръска на парченца цялата идея за нефизическа любов, основана на преклонение изключително пред душата. Наскоро обаче измислих гениална оправдаваща чистотата на това чувство причина: хората могат да обичат хора – без значение на пола; но биологически сме твърде много повлиявани от инстинкта да създадем поколение, който се изразява в това да правим секс, и затова несъзнателно възприемаме само обекти на сексуален интерес като обекти за създаване на семейство. А реално, за да се слееш с някого душевно, няма нужда от такова нещо. По тази причина, изразена в последното изречение, много завиждам на наистина близките приятели, които са  си като двойка, но без интимностите.
: )
Какво ще кажете за допускането ми?

И, да завърша леко разсеяния си пост, ще цитирам една прекрасна и много красива песен, която за мой срам открих едва снощи. Behold and sincerely enjoy:

„Който обича, който обича, който обича, който обича истински,
своя живот за теб би превърнал в цветя.“

Кой и как обича истински?…

16 Responses to “Какво е значението на секса в любовта??”


  1. март 26, 2009 в 6:23 pm

    От 13 гласували и още доста посещения на самата тема, нито един коментар… WTf :/

  2. 2 Eneya
    март 27, 2009 в 1:07 pm

    Темата е много интересна, но изисква доста размишление. Не е толкова лесно да драснеш ред, два коментар и оп, готов си. 🙂 Освен това е с различен отговор за всеки.

    Аз също не мисля, че мога да ти оставя кой знае колко гениален коментар.
    Сексът участва в една връзка (всъщност секса и физическото привличане са две отделни неща, извинявам се за равенството, което поставих) дотоам, докъдето сме млади, здрави хора с действащи хормони. В момента в обществото ни няма табу към сексуалните отношения (може би някаква лека хомофобия) и хората се чувстват свободни да са близки и да изразяват обичта си.

    Сексът е част от близостта и интимността между два отделни индивида. Гушкане, целувки, спокойствие, близост. Не може да замести интелектуалното и емоционалното общуване, но пък го допълва.
    За мен сексът е някъде около 5. Важен е, но не е водещ. Но е трудно да поддържаш връзка с човек, който не харесваш и не те привлича, защото означава, че има голям шанс да го потърсиш на друго място. А ако тръгнеш да търсиш секс на дуго място, има голям шанс да тръгнеш да търсиш и всичко останало.

    Май нищо не ти казах, но пък се опитах да обясня защо никой не е коментирал. 😉

    Накратко… сексуалното общуване е малка, но съществена част от всяка връзка. Не е хубаво да се пренебрегва, но пък е излишно да й се придава повече значение от нужното. Много хора възприемат секса като нещо, с което се доказват, неясно пред кого и защо.
    Като цяло темата е сложна, защото междуличностните взаимоотношения са плетеница от очаквания, изисквания, комплекси, предположения и надежди.
    Трудно е да ти се даде отговор, психологията се занимава от години с темата и общо взето са на „ми при различните хора е различно, но действат основните елементи“, които ти изброих по-горе. 😉

  3. март 27, 2009 в 4:03 pm

    Много ти благодаря за пространния коментар, Eneya! 🙂

  4. 4 bobo
    март 27, 2009 в 11:45 pm

    За мен, предполагам и за повечето мъже, в началото всичко е секс 🙂 Красиво тяло, страстни целувки, привличане. Но това не е достатъчно – ако след седмица-две установиш, че с този човек си удовлетворен само и единствено в леглото и няма какво да си кажете, нито пък споделяте общи философии, то краят е близо. Т.е. за мен сексът в началото е 8 примерно, но после намалява на 5 😉 Идеята ми е, че няма как да завържеш нещо сериозно с човек, който не ти е симпатичен и не е сексуално атрактивен за теб – може да си пасвате идеално в разсъждения, идеи, възгледи, хобита, но като не те привлича 😦 Случвало ми се е, но хубавото е, че от това излизат страхотни приятелства – няма го сексуалното напрежение и някак си всичко става по-лесно, когато и двете страни осъзнаят, че могат да работят върху връзката и взаимоотношенията си, но само извън леглото.
    Ако след години човекът, който обичам напълнее… ами ще го преживея – ако сме имали толкова години на щастие, то е защото нещата са истински, някой друг излишен килограм е нищо. И сексуалното общуване с човек, на който си напълно отдаден е на съвсем различно ниво – наистина става въпрос за сливане на две тела в една душа и удоволствието в тези случаи не е самоцел, а проявление на близост и интимност. Когато усещаш вътрешна топлина при мисълта за този човек, какво значение биха имали килограмите му, плешивостта му или каквито и да са други общоприети „недостатъци“ 🙂

  5. април 2, 2009 в 12:46 am

    За мене сексуалното привличане не е само въпрос на външен вид. Аз „кълва“ преди всичко на интелект, а и цялостната личност на един мъж (да, аз съм хетеросексуална) също е от значение за мене дори за сексуалното привличане. Разбира се, и външният вид е от значение, но не е нужно един мъж да е хубав според някакви общоприети критерии, за да го намирам за привлекателен. Най-хубавият мъж, когото някога съм познавала, се оказа невероятно глупав и аз след два-три разговора изгубих всякакъв интерес към него.

    Никога не съм имала сполучлива връзка и затова ще се въздържа да гласувам.

  6. 7 poiboy
    април 17, 2009 в 12:29 am

    Винаги съм се питал защо хората влагат толкова много съдържание в секса…. Природата го е „създала“ с една основна цел – възпроизвеждане, съчетано с удоволствие…. но… дали секса е част от удоволствието да обичаш? За мен не…

    Твоите мисли ми напомнят за един банален пост който често се среща в интернет пространството… ще си позволя да го цитирам в оригинал…. Моето виждане за любовта и секса почти напълно съвпадат с него:

    You: Do I ever cross your mind?
    Me: No
    You: Do you like me?
    Me: Not really
    You: Would you hug me?
    Me: No
    You: Do you want me?
    Me: No
    You: Would you cry if I left?
    Me: No
    You: Would you live for me?
    Me: No
    You: Would you do anything for me?
    Me: No
    You: Will you choose me or your life?
    Me: My life

    Then you ran away in shock and pain…
    And you never heard the truth…
    And the truth is that…

    …The reason you never cross my mind is because you’re always on my mind…
    …The reason why I don’t like you is because I LOVE YOU…
    …The reason I won’t hug you is because I want to hold you in my arms and NEVER let go…
    …The reason I don’t want you is because I NEED YOU…
    …The reason I wouldn’t cry if you left is because I WOULD DIE IF YOU LEFT…

    …The reason I wouldn’t live for you is because I WOULD DIE FOR YOU…
    …The reason why I’m not willing to do anything for you is because I WOULD DO EVERYTHING FOR YOU…
    …The reason I chose my life is because YOU ARE MY LIFE…

    Не се споменава за секс в него нали 🙂

  7. 8 Дори
    април 17, 2009 в 6:30 pm

    Определено сексуалното привличане е в основата на началото на една връзка, но само секс без духовното общуване и споделяне на общи цели, философии за живота, поне за мен не би било достатъчно.

  8. 9 Жоро
    април 25, 2009 в 12:50 pm

    В Любовта няма правила и стандарти. Тя е неопределяема и неразбираема. Тя е и лудост, и критерий за нормалност. Тя е Смисъл на Живота.

    Видимостта лъже. Най-важното е това, което не можем да усетим със сетивата си. А Най-най-най-важното е…

  9. 10 islandguy
    април 25, 2009 в 6:37 pm

    „Секс – любов”, „сексуално привличане – връзка”, „влюбване”, трябва да коментирам размисли, в които понятията според моите разбирания са тотално омесени от автора …
    Все пак, аз съм привърженик на тазата за „сексуалното привличане” като основа за „трайната връзка”, демек на 4-тия човек, с който си си хортувал (hi ego!).
    Ще се опитам да не разсъждавам много, а само да посоча примерите от моя собствен живот :
    – Аз правя секс с хора, които не ме привличат сексуално в значима степен, но удоволствието от самия секс с тях понякога се оказва достатъчно голямо, че да ме накара да повторя (със същия или друг партньор) без сексуално привличане извън леглото. Понякога (вече в леглото) се оказва, че такъв човек може да ме накара да изпитвам много по-голямо удоволствие от много други, които ме привличат сексуално в много по-голяма степен.
    – Изпитвам сексуално привличане и към мъже и към жени и не мога да ги степенувам към кои е по-голямо и към кои е по-малко. Освен това правя секс и с мъже и с жени и изпитвам удоволствие и в двата случая.
    – Най-често се влюбвам в хора, с които се оказва, че почти няма шанс да се напаснем, нито в живота, нито в леглото. Може би затова никога влюбването не е прераствало до истинска любов в живота ми. Според мен за влюбването е достатъчен един човек, за любовта са необходими двама.
    – Много по-често се влюбвам в жени, отколкото в мъже. Но по-често правя секс с мъже отколкото с жени.
    – Най-дълготрайната ми връзка беше с мъж, с когото никога не правихме секс. Връзката възникна и се разви на основата на сексуалното привличане. Тази връзка с времето прерастна в изразена и споделена любов. Тя беше заредена с толкова голямо сексуално привличане, че когато след години единият от нас постави въпроса за секса на първо място (пред сексуалното привличане и пред любовта), връзката се разпадна.
    Коментарите оставям на другите.
    Но когато говорим за любов, разбира се когато тя успее да се развие в една връзка – то много ми допада изказа на автора : сливане.

  10. 11 Kralicata^Na^Perverziata
    април 26, 2009 в 2:32 pm

    You: Do I ever cross your mind?
    Me: No
    You: Do you like me?
    Me: Not really
    You: Would you hug me?
    Me: No
    You: Do you want me?
    Me: No
    You: Would you cry if I left?
    Me: No
    You: Would you live for me?
    Me: No
    You: Would you do anything for me?
    Me: No
    You: Will you choose me or your life?
    Me: My life
    YOU: WILL YOU FUCK ME?
    Me: YES.
    😀 😀 😀

  11. април 26, 2009 в 2:47 pm

    Ох, извратенячка XD

  12. 13 lotlorien
    юни 30, 2009 в 9:30 pm

    Хвърли един поглед на „Изкуството да бъдеш Бог“ на Морган Скот Пек и по-точно разделът за любовта. Поне за мен известният психоаналитик дава едно много интересно обяснение на явленията „влюбване“, „любов“, „сексуално привличане“, „зависимост един от друг“, които вярвам, че ще са ти интересни.

    Впрочем много интересен блог и много любипитни мнения, удоволствие е да се чете =)

  13. юни 30, 2009 в 10:29 pm

    Благфодаря за препоръката и мнението 🙂 Харесва ли ти книгата на М. С. Пек, защото я знам от отдавна, но ми изглежда някак клиширана? 🙂

  14. 15 lotlorien
    юли 1, 2009 в 10:04 pm

    Ноуп, не ми се вижда клиширана, все пак не съм чела много неща за психоанализата, но може би понеже е старичка (95та май) ни се струва позната. =)

  15. 16 Иван
    август 27, 2009 в 10:02 pm

    Наистина много интересна и много смислена тема за размисъл! Моето лично мнение, е че има нужда от привличане за започването на една връзка (не винаги е задължително), която може да разрастне в нещо много силно. А когато това стане не ти пука как изглежда другия за да продължиш да го обичаш.
    Сексът е нещо създадено за да се рамножаваме, но също така и носи наслада. Някой хора го правят за да изразят любовта си един към друг, а някой просто заради удоволствието и точно заради това понякога изгубва истинския си смисъл.


Вашият коментар

На висока планина стоях
и зовях Али, Божия лъв.
О, Али, Божи лъв, Царю човешки,
дари с радост скръбните ни сърца.


