31
Окт
07

Darren Hayes – творец с реализирана душа

Онзи ден имах спор с един приятел дали Дарън Хейс или HIM имат по-смислени песни. Днес, припомняйки си сблъсъка на мнения, си дадох сметка, че Дарън освен невероятен по отношение на текст и изпълнение на парчетата си, е и изключително искрен и неподправен – поне така съдя аз.

Ако някой не знае кой е въпросният човек – Darren Hayes бе вокалът на популярната някога Savage Garden – същият талант, изпълнил легендарните To the Moon and Back и Truly, Madly, Deeply. След разпадането на дуото през 2001 година, той започва солова кариера и издава към днешна дата 3 албума (Spin, The Tension & The Spark и This Delicate Thing We’ve Made) в рамките на които, поярвайте ми, има много съдържателни и прочувствени песни.

През 1994 се жени за Колби Тейлър, но през 1998 се разделят, а Юли 2006 Дарън шокира света, обявявайки, че е сключил граждански брак със своя приятел от 2 години Ричард Кулън. По повод на събитието той направи следния коментар (по моят скромен опит за превод): „Горд съм от това кой съм и след цялото време, което сякаш беше вечност, най-накрая съм на място, където сърцето ми е сигурно и пълноценно. И най-накрая мога да дам смисъл на цялото търсене.“

Оставяйки настрани неоспоримия ангелски глас на Дарън, бих искал да ви копирам някои части от най-дълбоките му и смислени песни:

Crash & Burn:

Let me be the one you call –
If you jump I’ll break your fall –
Lift you up and fly away with you into the night –
If you need to fall apart –
I can mend a broken heart –
If you need to crash then crash and burn –
You’re not alone!…

На Български:
Позволи ми да бъда този, който ще повикаш,
ако скочиш, аз ще осуетя твоето падане,
ще те повдигна и излетя с теб в нощта.
Ако имаш нужда да се разпаднеш на парченца –
аз мога да излекувам наранено сърце;
Ако имаш нужда да се разбиеш, тогава разбий се и изгори –
Не си сам!…

Affirmation:

I believe the sun should never set upon an argument –
I believe we place our happiness in other people’s hands –
I believe that junk food tastes so good because it’s bad for you –
I believe your parents did the best job they knew how to do –
I believe that beauty magazines promote low self esteem –
I believe I’m loved when I’m completely by myself alone.

На Български:
Вярвам, че слънцето нивга не бива да залязва над спор;
Вярвам, че поставяме щастието си в ръцете на другите;
Вярвам, че полуфабрикатите са толкова вкусни, защото са вредни за теб;
Вярвам, че родителите ти са свършили най-доброто, на което са били способни;
Вярвам, че списанията за красота насърчават ниско самоуважение;
Вярвам, че съм обичан, дори когато съм съвсем сам.

So Beautiful:

I have lost my illusions –
I have drowned in your words –
I have left my confusion to a cynical world –
I am throwing myself at things I don’t understand –
Discover enlightenment holding your hand.

На Български:
Изгубих своите илюзии.
Удавих се в твоите думи.
Аз оставих притеснението си на един циничен свят.
Хвърлям се в неща, които не разбирам…
Откривам просвещение, държейки твоята ръка.

Unlovable:

You make me feel like my father never loved me (you never loved me) –
You make me feel like the act of love is empty (I felt so empty) –
Am I so unlovable?
Is my skin untouchable?
Do I remind you of a part of you that you don’t like?

На Български:
Караш ме да се чувствам сякаш баща ми никога не ме е обичал (ти никога не ме обичаше);
Караш ме да се чувствам сякаш актът на любов е празен (Аз се чувствах толкова празен).
Толкова ли съм необикваем?
Недокосваема ли е кожата ми?
Напомням ли ти на част от теб, която не харесваш?Darren Hayes - So Beautiful

Затова твърдя, че Дарън е творец с реализирана душа. Долколкото съм запознат с него (а съм му запален фен вече повече от 2 години), той никога не е прекалявал с показността и позьорството. Много от песните му имат социален характер, а доста от тях са и тясни свързани с неговия личен живот – Hero е изповедта му как не може да продължава да крие своята хомострана повече (интересно е да се спомене, че сингълът е издаден доста преди той да се омъжи); Neverland пък, парче от новият му албум, който излезе преди няколко месеца, представя фантазиите на едно малтретирано от баща си дете и как пагубно влияе това на детската психическа стабилност – самият Дарън и майка му са били пребивани от баща му.

Бих искал да отбележа, че някои от споменатите песни – Affirmation и Crash and Burn са създадени в периода на Savage Garden. И все пак, имайки предвид понататъшния опит на певеца и нежната му душевност, аз съм склонен да вярвам, че той е имал по-голям дял в създаването на тези шедьоври 🙂

В доста моменти от живота си съм намирал отдушник и изразител на емоциите си именно в неговото творчество и най-малкото затова той ще си остане в сърцето ми.
В интерес на истината ми е странно как при наличието на толкова емоционални хора в България, толкова малко са фенове на Дарън! Сигурно начина му на общуване със зрителя просто не е за всеки =)

17 Responses to “Darren Hayes – творец с реализирана душа”


  1. ноември 16, 2007 в 12:19 pm

    Дарън е човекът, който може да те накара да почувстваш песента, така че тя да стане част от теб. Малко са тези които са способни на това.

  2. 2 Sofia
    декември 6, 2007 в 1:03 pm

    Аз съм наистина много горещ почитател на Дарън Хейс и неговото творчество.Спокойно мога да кажа,че „маниятя ми“ по него и Savage Garden започна преди около 2 години,когато чух за пореден път „To The Moon And Back“ и се сетих,че съм я чувала и преди,но този път тя ми въздейства по-странно.Започнах да се интересувам много от дуото и всичко,свързано с него и най-вече с вокала му.Търсех информация зя биографиятя му,за живота му преди,по време и след Savage Garden.Песните,които той изпълнявя са невероятно чувствени и реални.Много често намирам себе си в тях.Първоначално се отпусках и слушах само мелодията и дори само тя беше достатъчна да ме разтърси и много често даже да ме разплаче.После започнах да слушам и текстовете и разбрах колко невероятно ценна е всякя дума от тях…Може да съм само на 14,може още с много неща да не съм се сблъскала в живота,но успявям да оценя красивите неща в него.Всеки ден моите приятели ми се смеят и приемат на шега всичко,когато започна да им говоря така.Съдят Дарън заради неговата сексуалност, но аз напълно се придържам към думите от песента му: „I believe you can`t control or choose your sexuality“, което на български означава „Вярвам,че не можеш да контролираш или избираш сексуалността си“.Мисля дори,че тя го е направила по-нежен и чувотвителен-нещо,което на „нормалните“ понякога им липсва в известна степен.Дарън за винаги ще остави следа с песни като „To The Moon And Back“, „Truly Madly Deeply“, „I Knew I Loved You“, „Hold Me“, „Affirmation“, „Crash And Burn“, „Insatiable “ и още много други.Той е стойностен изпълнител,чиято сила на творчеството ще остане завинаги в душата ми.

  3. декември 6, 2007 в 1:28 pm

    А какво ще кажеш за новия му албум, София? 🙂 Трябва да пиша публикация и за него, защото го намирам за невероятен, нещо наистина деликатно и изпипано^^ Както винаги песните са нежни, но този път свързани с живота на Дарън както никога досега =]

  4. декември 6, 2007 в 2:29 pm

    Единствената песен,която съм чула досега от него е „Step Into the light“,която е доста емоционална с мелодиятя си.Предполагам,че си прав,защото Дарън трудно би направил песен,която да не е впечатлявяща и специална сама по себе си.Доколкото разбирам новият му албум е нещо като негова автобиография и ако се съди по броя на песните,които са в него(запазих си всеки един текст),доста неща са му се случили в последно време и доста е имал да каже 🙂

  5. декември 6, 2007 в 2:38 pm

    http://zamunda.net/details.php?id=97411&comments=1#startcomments – Линк за This Delicate Thing We’ve Made 😉

    Доколкото разбирам песните му, говори по-скоро за миналото си 😉

  6. декември 6, 2007 в 6:41 pm

    Благодаря много за линка,който ми даде.Току-що започнах да тегля „This Delicate Thing We`ve Made“.Ще кажа какво мисля за него след като го чуя 🙂

  7. 7 LeNkA
    декември 12, 2007 в 6:02 pm

    След като сме се събрали все хора които ценят и се възхищават на творчеството на Дарън Хейст не мога да не се присъединя Да ви споделя че навремето през1998 започнах да слушам една велика група неречена Савидж Гардън Отначало не ми правеше кой знае какво впечатление тогава беше на мода Тruly madly deeply обаче сякаш нещо в мен се преобърна и започнах да гледам по сериозно на творчеството им Купих си албума и така до днес продължавам да ги харесвам вече доста време и мисля че ще е за цял живот Поздравявам всички вас

  8. февруари 21, 2008 в 12:47 pm

    Да, той ще си остане в сърцето ти завинаги. Дори да се случи да не чуваш песните му с години. Така са останали в моето сърце онези, чиято музика ме е опиянявала докато съм израствала и съм се формирала като личност. И днес, въпреки че приемам и харесвам новото, и една тяхна песен е в състояние да ме разтърси до дъно и да ми върне всичко, което съм смятала за изгубено или надживяно. Същото е и с писателите и с художниците.
    Аз не познавам Дарън и не мога да говоря конкретно за него, но от думите ти разбирам, че е истински творец. А творците – онези – всеотдайните – си приличат един с друг по много неща. Затова си позволявам да кажа от свое име: Творецът понякога трудно намира пътя към публиката. Колкото по-специален е творецът, толкова по-дълъг е и този път, който трябва да извърви към сърцата на хората. Понякога това е най-дългият от всички пътища – онзи, с посмъртната слава. В последствие винаги се оказва, че те – хората – също са търсили твореца и са се нуждаели от него. Но просто този криволичещ път е нужен и на двете страни, за да стане срещата още по-вълнуваща – да стане сблъсък.

  9. 9 loritta
    април 10, 2008 в 12:47 pm

    Честно казано хората които не са му слушали песните Нямат право да коментират . Много хора щом разберат че е обратен и веднага казват че няма да го слушат ама не са прави изобщо .
    Той е Най-Добрия певец просто няма втори и всяка песен която изпее е ърха пък и той самия си е безумно готин ( ღ красавец ღ ) Ако не сте му слушали песните определено сте изпуснали много аз лично имам над 70 негови песни и не мога да кажа коя ми е любима всяка си има нещо прелестно и текста и начина по който я пее абе няма какво да се каже освен че Darren Hayes e Суууууупер ღ ღ ღ

  10. 10 Снежи
    август 8, 2009 в 7:12 pm

    Много се радвам,че има фенове на Дарън в България,от малка се запалих по Savage Garden,следователно и по Дарън Хейс наистина има нещо много истинско в песните му усеща се нещо различно в цялото му творчество ;))

  11. юни 15, 2013 в 11:33 am

    You are so awesome! I don’t suppose I’ve read a single thing like that before.
    So nice to find somebody with unique thoughts on this topic.
    Seriously.. many thanks for starting this up. This web site is one thing that’s needed on the internet, someone with a bit of originality!

  12. август 7, 2013 в 1:39 am

    After I initially left a comment I seem to have clicked
    the -Notify me when new comments are added- checkbox
    and now whenever a comment is added I get 4 emails with the
    exact same comment. There has to be a way you are able to remove me from that service?

    Cheers!

  13. септември 10, 2013 в 5:10 pm

    Have you heard of the „Weight Watchers Drop Diet“, it is a diet I was given many years ago that originated from the Sacred Heart Memorial Hospital and was used for overweight heart patients who needed rapid weight loss before they
    could undergo surgery. It’s a fact that the more muscle
    you build the greater amount of unwanted weight you burn.
    Best of all, it can be a low impact exercise that will not stress out your joints or muscles if done properly.

  14. септември 24, 2013 в 7:53 pm

    Hey administrator, I just wanted to give you a quick
    heads up that your current Web address: https://sickdreamer.wordpress.com/2007/10/31/darren-hayes-%D1%82%D0%B2%D0%BE%D1%80%D0%B5%D1%86-%D1%81-%D1%80%D0%B5%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D0%B7%D0%B8%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B0-%D0%B4%D1%83%D1%88%D0%B0/ is being flagged as a potentially harmful internet site in my internet browser ie.

    I’d highly recommend having someone look into it.
    You could very well lose a lot of website visitors due to this issue.
    Best of Luck.

  15. ноември 3, 2013 в 9:29 am

    Thank you for every other wonderful post. Where else may just anybody get that kind of information in such a perfect means of writing?
    I’ve a presentation subsequent week, and I am on the search for such information.


Вашият коментар

На висока планина стоях
и зовях Али, Божия лъв.
О, Али, Божи лъв, Царю човешки,
дари с радост скръбните ни сърца.


